افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارکنان دولتی
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ تاریخ انتشار

بروزرسانی در 25 مهر 1401

افزایش حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری- مهر 1401

گودرزوند چگینی :

  •  حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری به جای 900 هزار تومان، حدود یک میلیون و 400 هزار تومان تا یک میلیون و 600 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

افزایش 1.3 میلیون تومانی حقوق کارمندان دولت

  • همچنین به میزان حقوق کارکنان دولت حدود یک میلیون و 300 هزار تومان تا یک میلیون و 350 هزار تومان اضافه می‌شود که این مبلغ بدون محاسبه حق اولاد و حق عائله‌مندی است.

افزایش حق اولاد و حق عائله‌مندی

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره میزان افزایش حق اولاد و حق عائله‌مندی در این لایحه گفت:

  • حق عائله‌مندی 100 درصد 
  • و حق اولاد به ازای هر فرزند 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.

 میزان حقوق جانبازان و رزمندکان معسر

وی درباره میزان حقوق جانبازان و رزمندکان معسر نیز گفت:

  • طبق این مصوبه، حقوق جانبازان و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به 5 میلیون و 600 هزار تومان افزایش پیدا کرده و حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز 30 درصد زیاد می‌شود.

زمان اجرا شدن لایحه افزایش حقوق  کارمندان و بازنشستگان 

گودرزوند :

  • گزارش کمیسیون برنامه و بودجه به هیات رییسه مجلس جهت بررسی در صحن علنی ارجاع شد. مصوبه این کمیسیون در جلسه سه شنبه هفته جاری مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این لایحه در صورت تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان از اول مهرماه اجرا می‌شود.

خبر خوش برای کارکنان مشمول قانون کار در دستگاه‌های دولتی

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

خبر خوش مجلس برای کارکنان مشمول قانون کار در دستگاه‌های دولتی| افزایش مجدد  حقوق کارکنان در راه است | شهرآرانیوز

دولت مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن حقوق کارکنان مشمول قانون کار در دستگاه‌های دولتی را همانند حقوق کارمندان تنها 10 درصد افزایش داده بود که این تصمیم موجب نارضایتی این افراد شده بود.

با توجه به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی کار باید حقوق کارکنان مشمول قانون کار همچون سایر دستگاه‌های غیردولتی 57 درصد افزایش داده می‌شد اما دولت برخلاف این مصوبه حقوق این افراد را فقط 10 درصد افزایش داده بود.

ما این میزان افزایش را در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار دادیم و در نامه‌ای به رئیس مجلس و هیئت تطبیق مقررات ارسال کردیم سپس در پی بررسی‌های صورت گرفته بر اساس اصل 138 قانون اساسی مغایرت این مصوبه با قانون به هیئت دولت اعلام شد تا در آن تجدیدنظر کند.

اسماعیلی عنوان کرد:

  • دولت نیز مجدد این مصوبه را مورد بررسی قرار داده و در نهایت قرار شد حقوق مشمولان قانون کار که در دستگاه‌های دولتی فعالیت دارند طبق مصوبه شورای عالی کار 57 درصد افزایش داده شود.

یعنی در تبصره 2 اصلاحیه این مصوبه آمده است که رشد حقوق، مزایا و فوق‌العاده مشمولان قانون کار که در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند تابع ضوابط مقرر در قانون کار خواهد بود.

زمان اچرای افزایش حقوق کارکنان مشمولان قانون کار 

  • رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: به دنبال تلاش کمیسیون اجتماعی در نهایت این مصوبه اصلاح شده و ابلاغ می‌شود و افزایش حقوق کارکنان مشمول قانون کار از ماه آینده (تیر 1401) نیز اجرا خواهد شد.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.8 - رای: 2)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg